.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نطق میان دستور مطرح شد؛
انتقاد مقیمی از توقف پروژه احداث پالایشگاه بهشهر
زمانی که معاون رئیس‌جمهور مصوبات این سفر را تشریفاتی، تبلیغاتی و غیرکارشناسی می‌داند، چگونه می‌توانیم پاسخگوی اعتماد مردم به دولت باشیم که یک‌باره فردی بی‌مسئولیت و فاقد نگاه کلان ملی اینگونه اقدامات دولت را نابود کند و همه چیز را زیر سوال ببرد/ما ضمن متنبه کردن این فرد از سوی رئیس‌جمهور، خواهان عذرخواهی ایشان..
انتقاد مقیمی از توقف پروژه احداث پالایشگاه بهشهر

نماینده مردم بهشر و گلوگاه با اشاره به کلنگ زنی احداث پالایشگاه بهشهر در جریان سفر دوم هیات دولت به استان مازندران، از توقف این پروژه انتقاد کرد.

به گزارش شمال نیوز  ، "احمد علی مقیمی" در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی - یکشنبه ۲8فروردین - گفت: ضمن تشکر از اقدامات و برنامه‌های انقلابی محموداحمدی‌نژاد حمایت خویش را از دولت اعلام می کنم و و از اقدامات بی‌نظیر ایشان که باعث کاهش هزینه‌ها شده و سرمایه عظیم اجتماعی برای کشور تولید کرده است تقدیر و تشکر کنم.

نماینده مردم بهشر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سفرهای پرخیر و برکت استانی از جمله برنامه های انقلابی است. مصوبات این سفرها اگربا عبور از پیچ و خم اداری بعضی سازمان‌ها و اندیشه بعضی از مسولان اجرایی شود، آبادانی و سرافرازی جای جای ایران اسلامی را فرا خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این مصوبات دوره دوم سفرهیات دولت به استان مازندران مصوبه احداث پالایشگاه بهشهر بود. معاون اول محترم رئیس جمهور، ریاست سازمان محیط زیست و قائم مقام معاونین وی در چندین نوبت از این پروژه بازدید و قول اجرایی شدن آن را در رسانه‌ها و جلسات رسمی شورای اداری دادند، حتی در چند دیداری که داشتیم، وی بر اجرای مصوبه تاکید داشت و نهایت در سفر سوم هیات دولت به مازندران احداث پالایشگاه از سوی وزیر محترم نفت کلنگ زنی شد.

مقیمی افزود: این درحالی است که این پروژه‌ با 2 میلیارد سرمایه گذاری خارجی و تولید روزانه هفت‌ونیم میلیون لیتر بنزین تاکنون معطل مانده است.



وقتی رئیس سازمان محیط زیست کلنگ زنی را تبلیغاتی دانست

وی خطاب به رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: درحالی که مقدمات اجرای این پروژه در حال اجرا بود، یک‌باره در بهت و ناباوری رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد که این کلنگ‌زنی تبلیغاتی بوده و ما اجازه تاسیس پالایشگاه را نخواهیم داد؛ آقای رئیس‌جمهور! احترام امامزاده به متولی آن است. وقتی معاون جنابعالی کلنگ‌زنی مصوبات سفر استانی دولت را تبلیغاتی می‌داند از مخالفان و دشمنان دولت چه انتظاری است! و به راستی دوستان جنابعالی چگونه می‌توانند در مقابل منتقدین دولت که مخالف جدی سفرهای استانی هستند، پاسخگو باشند.

وی گفت: زمانی که معاون رئیس‌جمهور مصوبات این سفر را تشریفاتی، تبلیغاتی و غیرکارشناسی می‌داند، چگونه می‌توانیم پاسخگوی اعتماد مردم به دولت باشیم که یک‌باره فردی بی‌مسئولیت و فاقد نگاه کلان ملی اینگونه اقدامات دولت را نابود کند و همه چیز را زیر سوال ببرد .

وی ادامه داد: ما ضمن متنبه کردن این فرد از سوی رئیس‌جمهور، خواهان عذرخواهی ایشان و پس گرفتن این سخنان ناصواب هستیم.



حرکت در مسیر سند چشم انداز 20ساله و سال جهاد اقتصادی

نماینده مردم بهشهر در ادامه نطق میان دستور با بیان اینکه جمهوری اسلامی در دهه چهارم عمر خویش تنها کشور آزاد، آباد، انقلابی و الهام بخش جهان اسلام است، افزود: ایران نه تنها به هیچ قدرت خارجی وابسته نیست بلکه از هیچ کشورخارجی نیز هراس ندارد، ایران اسلامی در راستای افق چشم انداز 1404 به سمت قله‌های پیشرفت و عدالت در حرکت است.

وی گفت: یکی از تلاش‌های اصلی دشمن در ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی مساله اقتصادی و نارضایتی مردم از وضعیت اشتغال و تورم است و مقام معظم رهبری هوشمندانه در نام‌گذاری سال 90 فتوای جهاد اقتصادی را مطرح کردند.

مقیمی یادآورشد: مفهموم جهاد اقتصادی دارای ابعاد و مولفه‌های بسیاری است که لازم است صاحب‌نظران و فعالان ذیربط به آن دقت ویژه‌ای داشته باشند، به نظرمی‌رسد معظم له حسنات دنیوی و اخروی را باهم درآمیختند تا از سرمایه معنوی بیشترین استفاده شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دستاورد این جهاد باید رشد تولید، اشتغال، بهره وری ، ارزش افزوده و ثروت‌ملی را به دنبال داشته باشد. در طول 32سال گذشته همواره اقتصاد ایران در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی و خروج از تنگناها نوعی مقاومت دفاعی از خود نشان داده است و فرمان جهاد اقتصادی به این امر توجه دارد که به جای مقاومت اقتصادی باید اقتصاد مقاوم داشت؛ این در حالی است که توجه جدی به آموزش، مهارت، داشتن نقشه راه و آسیب‌شناسی در تمام سطوح محور موفقیت و الزامات جهاد اقتصادی است.

وی در پایان درخواست خود را از رئیس‌جمهور را مطرح و تصریح کرد: ضمن دفاع از اقدام انقلابی ریاست‌محترم جمهور در هدفمندی یارانه‌ها از مسولان انتظار داریم در بازنگری تعرفه‌های گاز بهای خانگی استان مازندران و همچنین سوخت و حامل‌های انرژی در بخش کشاورزی و کارگری تجدید نظر کنند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 فروردين 1390
سلام آقای مقیمی . خودت را به خواب نزن
نا شناس 28 فروردين 1390
مقیمی عزیز من بعنوان یک ساروی با داشتن چنین نماینده ولایی و دلسوز و پرتلاش و ساعی افتخار می کنم خداوند یاریگرت باشد (م)
نا شناس 28 فروردين 1390
بنده به عنوان یک بهشهری به چنین نماینده فعال و مردم دوستی که همیشه به فکر حوزه انتخابیه خود بوده و از هیچ تلاشی دریغ نکرده و همیشه پیگیری جدی در مورد مصوبات دارد،می بالم و آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون را برای ایشان از درگاه خداوند خواستارم.مسیح پور
نا شناس 28 فروردين 1390
واقعا در این 3 سال و اندی که از حضور ایشان می گذرد،تغییراتی که به وجود آمده کاملا قابل لمس است و در تمام شهرهای بهشهر،نکا،گلوگاه،رستمکلا،چهار قلعه و غیره به جد دیده می شود و با افتتاح این پروژه مشکلات شهر ما از نظر اقتصادی کاملا حل می شود.محمد
نا شناس 28 فروردين 1390
با وجود تفکری که آقای مقیمی در بکارگیری نیروهای بومی چه در پستها و چه در نیروی انسانی دارد،100% مشکل بیکاری کاملا حل می شود و جوانان به سروسامان می رسند.
saravi 28 فروردين 1390
دکتر عزیز جناب آقای مقیمی فکری به حال کارگران قراردادی نیروگاه نکا و شرکت صنیر هم بکنین- دارن پارتی بازی و ناجوانمردانه فامیلاشونو استخدام می کنن. راستی علی اصغری که خیلی از شما می ترسید چی شد؟!!!!
saravi 28 فروردين 1390
شمال نیوز هم فک و فامیل مدیرعامل نیروگاس که نظر بنده را درج نکردید؟
متاسفم
محمد مجيدي 28 فروردين 1390
اينجانب به عنوان يك مازندراني از خطبه ايراد شده جناب اقاي دكتر مقيمي در صحن علني مجلس تشكر مينكنم زيرا با تزريق بودجه به اين خطه سر سبز بخش اعظم از بيكاري جوانان حل شده وشاهد بيراهه رفتن انان نخواهيم شدو ....
بچه های سفید کوه اراء 28 فروردين 1390
یک استان و دو پالایشگاه !!!
حالا چند ساله که زور میزنید ،درود بر رئیس سازمان محیط زیست که مردانه در مقابل مافیای تخریب محیط زیست مردانه ایستاد. این آقایان اگر دلشان به حال کشاورزی استانشان میسوخت الان ما رتبه یکم دنیا را داشتیم و چه افتخار آمیز بود.
احداث پالايشگاه ساري نیز مجکوم به شکست است زیرا احداث پالايشگاه ساري در منطقه کوهستانی و سردسیر پشتکوه کیاسر ناگفته پیداست که کار ناشناسی شده است و طرحیست که به هر قیمتی میخواهند اجرایش کنند. و شاید نیز به قول رئیس سازمان محیط زیست کلنگ زنی آن توسط وزیر کشور تبلیغاتی باشد.
بچه های سفید کوه اراء
نا شناس 29 فروردين 1390
خدمت دوست عزیزی که کامنت (یک استان و دو پالایشگاه ) را گذاشتند عرض کنم که یکی از دلایلی که شهر بهشهر و کلاَ استان مازندران هیچ وقت پیشرفت نمی کند ،این تفکر غلطی است که چشم دیدن پیشرفت خودمان را نداریم.گیرم که یک استان دو پالایشگاه داشته باشد،شما خدا را شکر کنید که مشکل بیکاری و اقتصادی استان حل می شود.محمد
نا شناس 29 فروردين 1390
از دوستانی که با این حرکت نماینده مردم دوست ،مخالف هستند ،پیشنهاد می کنم که سری به استان گلستان که تا چند سال پیش جزء استان ما بود و چند سالی است که جدا شده بزنند و ببینند چه پیشرفتی کرده است و کماکان با این تندرویها و جبهه گیریها اندر خم یک کوچه ایم.مسیح
نا شناس 29 فروردين 1390
آقای مقیمی بهتر است بخاطر قول غیر کارشناسی شده ای که به مردم دادید از اونها عذر خواهی کنید. شما فکر می کنید محیط زیست و منابع طبیعی دشمن مردمند. خیر! قوانین حفظ محیط زیست در همه دنیا اجرا میشه و همه به اون احترام میزان. ای کاش اون خوب فکر می کردید و بعد حرف بزنید. اینقدر هم روی نظرتون اصرار نکنید چون در بلند مدت به ضرر آیندگان خواهد بود.(نمی دونم چرا محیط زیست دلایل خودشو اعلام نمیکنن.همه فکر می کنن او دشمن پیشرفت مردمه!!!!!!!)
نا شناس 29 فروردين 1390
حتماَ تمهیداتی در خصوص آسیب نرسیدن به محیط زیست پیش بینی شده که رییس محیط زیست ok داده.
بچه های سفید کوه اراء 29 فروردين 1390
اگر محمد آقا بیشتر اخبار احداث پالایشگاه را پیگیری مینمودند ،مثل بچه های سفید کوه اراء تعجب میکردند از این همه اقبالی که به سمت و سوی استان مازندران آمده است. یا ما ساده ایم یا مسئولان واقعا توانشان مضاعف شده است که میتوانند در آن واحد دو پالایشگاه در استانشان احداث نمایند!بترکد چشم حسود
اما
این قصه سر دراز دارد.من تا بحال از محل احداث این بچه سر راهی در بهشر بازدید نکردم ولی بارها از محل احداث سر راهی دیگر در منطقه کیاسر بازدید داشتم .بد نیست دوستان خبر نگار و خبر گزاری ها نیز با دید باز سری به این منطقه بزنند.سوژ ه ایی جالب خواهد بود بخصوص در فصل زمستان
ابتدا قرار بر این بود که محل احداث در خجیر دشت روستای اراء صورت بگیرد با نام باباجان کیاسر!!!باباجان که میدانیم چه شد و نمیدانیم!منتفی شد و شرکت تبرستان آمد و چند کیلومتر نزدیکتر به کیاسر محلی را در نظر گرفتند برای احداث پالایشگاه که بیشتر به پرتگاه شبیه است تا محل احداث پالایشگاه !
حال بر فرض مثال این سوژه کارش آغاز شد و با هزینه های هنگفتی و با کمک سرمایه گذار خارجی پالایشگاه احداث شد ،مواد اولیه و خوراک این پالایشگاه از کجا تامین خواهد شد؟حتما میگویند از لوله و احتمالا از بندر امیر آباد آنرا تغذیه میکنند.خوب برای احداث این جاده لوله چندین هکتار تخریب جنگل و مراتع را خواهیم داشت؟و مشکلات انتقال آن به دلار چه رقمی خواهد بود؟
با خوشبینی بگوییم این هم بدون مشکلی حل شود!!!محصولات بدست آمده چگونه انتقال پیدا میکند؟ آیا همه محصولات را باز با لوله انتقالش میدهند یا تانکرهای غول پیکر باید در این جاده حادثه خیز ساری - سمنان تردد کنند؟ در زمستان پر برف چگونه این وسایل تردد خواهند نمود؟
خواب خوش دین هم شکم سیر میخواهد !سواد ما بیش از این نیست که گفتیم
حال چه اشکالی دارد که همین هزینه هنگفت را در زمین های آماده شمال هزینه کنیم و شمالی داشته باشیم که حرف اول کشاورزی را در دنیا بزند و در کنار آن کارخانجات مرتبط با امور کشاورزی مانند ماشین آلات کشاورزی و کمپوت و رب و صنایع بسته بندی...احداث گردد؟ ما همیشه دورترین راه را برای شکوفا نمودن استانمان انتخاب میکنیم و سالها نیز برای آن به سر و سینه میزنیم غافل از این که آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم .
بچه های سفید کوه اراء
عبداله 31 فروردين 1390
جناب اقاي دكتر باسلام : با تبليغات كاري پيش نمي رود لطفاً با دليل وسند پاسخ معاون ريس جمهور را بدهيد . البته معاون رئيس جمهور حتما كارهاي تبليغاتي شما را مثل مردم شريف منطقه از قبل زياد ديده كه اين بار هم ...
نا شناس 31 فروردين 1390
خواهشمند است اینگونه افراطی و برای تخریب نمایینده محترم شهرمان کامنت نگذارید،آقای مقیمی نیازی به تبلیغ ندارد بلکه عملکرد ایشان که تمامی مدارک آن نیز موجود است نشان دهنده زحمات و تلاشهایی است که برای تمام شهرها و روستاهای این حوزه در چند سالی که در راس امور قرار دارند کشیده است.مسیح پور
نا شناس 31 فروردين 1390
مقیمی سالها قبل از اینکه نماینده شود و در زمانی که در صداوسیما مشاور اجرایی مرحوم کردان بودند نیز برای مردم بهشهر مفید بوده و کارهای زیادی انجام داده و خیلی ها را سر کار برده است و خانواده های زیادی را سروسامان داده که هیچ کس نمی تواند منکر آن شود،خداوکیلی اینقدر بنی اسرائیلی انتقاد نکنید و تا نماینده حرفی می زند نگویید تبلیغ می کند.
محمد 23 آذر 1390
با سلام از آقای مقيمی خواهش میکنيم که به شدت دنبال اين طرح باشد آخه تا کی بايد پروژه هايي از اين دست از بهشهر برود اين همه بیکاری و اعتياد بس نيست یک نگاه به جوان های شهر بیاندازيد امید به زندگی در شهر نيست و شهر بشدت کارگری و فقير است آخه وقتی چنين طرحی تصويب می شود تمام موارد محيط زيستی آن قابل کنترل است يه نگاه به شهرهای ديگه بندازيد ما چقدر از نظر صنعتی با آنها فاصله داريم و اين محدود فرصت های شغلی که قراره صورت بگيره را به اظهار نظرهای مغرضانه از بين ببريم بابا ماهم ميانکاله را دوست داريم و خود مسئولين اين طرح از اين مهم از ما دلسوزترند توره خدا به فکر جوان های شهر باشيد اين طرح می تواند چراغ روشنی برای هميم هم شهريانمان باشد کمی فکر کنيد
حامد 6 مهر 1392
درود به بچه های سفید کوه اراء........حق با شماست.من بیکارم و با احداث پالایشگاه مشکلم حل میشه اما حاضر به نابودی این آب و خاک نیستم..کافی از راه درستری به فکر آبادانی باشم..جاویدان مازندران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.783 seconds.